Wednesday, May 4, 2011

NASIHAT DAN PANDUAN UTK PELAJAR KPMIM

SELAMAT MENDUDUKI EXAM
Salam sayang untuk semua pelajar KPMIM yg sedang bertungkus lumus menjawab soalan final exam.Semoga semua urusan kita dimudahkan oleh Allah SWT serta dikurniakan keputusan yang baik. Kita hanya mampu berusaha namun ketentuannya adalah milik Allah. Apabila Allah menyuruh kita belajar dan berusaha maka kita hendaklah beriktikad bahawa suruhan Allah itu tidak sia-sia. Justeru mengikut hukum akal, siapa yg berusaha dia pasti berjaya dan siapa yang malas bersedialah untuk menjadi kuli dan orang suruhan. Pasaran kerja terlalau mencabar..samaada anda ingin bekerja dengan otak, kemahiran atau tenaga..andalah yang membuat keputusan. Anda ingin bekerja dalam pejabat atau ditengah terik matahari semua berdasarkan usaha anda.
Disamping kesibukan mengejar kemajuan dunia, perlu diingatkan bahawa akhirat janganlah dilupakan kerana itulah hakikat sebenar kejadian kita. Jagalah hubungan dengan Allah SWT dan orang sekeliling kita terutama yang banyak berjasa dengan kita. Tiada gunanya kita berjaya, harta banyak, jawatan tinggi tapi hidupbergelumang dosa dan dicemuh masyarakat. Kebahagiaan sebenar ialah apabila kita mampu menggunakan nikmat Allah untuk tujuan ketaatan dan kebajikan. Carilah kemanisan iman  dengan bersolat , ketangan jiwa dengan bacan al-Quran dan zikrullah dan terokailah kebahgiaan hidup dengan menghubungkan silaturrahim sesama muslim. Jagalah agama di mana jua anda berada. Moga kita digolongkan dalam kalangan ahli syurga. Aminn.

PENDAFTARAN DIPLOMA ONLINE
Kepada semua pelajar PIP Jan Jun 2011 boleh mendaftar diploma secara online bermula sekarang hingga 15 Mei 2011. Pelajar boleh melayari laman web UPIM ONLINE sebagaimana di bahagian perkongsian di ruangan sebelah kanan (Blog ini) beberapa perhatian perlu diambil:
1.      Semua pelajar wajib mengisi pendaftaran diploma online ini sekiranya tidak anda dikira tidak berminat untuk menyambung diploma.
2.     Pastikan no kp dan id betul  sebelum log in dan diisi mengikut format yang di terangkan.
3.     Baca arahan dengan teliti sebelum mengisi borang
4.     Sila buat pilihan kursus , dan tempat pengajian yang betul dan “puas hati” sebelum klik butang send
5.     Apabila telah send tidak dapat di ubah lagi
6.    Sebarang masalah seperti tidak dapat log in sila hubungi saya segera.
7.     Sebaik-baiknya isi sebelum pulang ke kampug supaya jika ada masalah senang untuk diuruskan.
8.     Keputusan exam akan dikeluarkan secara online sila hubungi pihak kolej untuk maklumat terkini. Sijil PIP akan diposkan (bagi yang menghantar sampul surat pos laju shj) berdasarka alamat ang diberikan.
9.     Selamat bercuti, gud lak untuk semua.. walaupun selalu marah ustaz sayang awak semua. semoga jumpa lagi . Untuk berhubung dengan saya boleh buka blog ini atau fb Hafizi Yusof.tq

No comments:

Post a Comment